Spårare 8–9 år

I Scouterna kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen.

Vi träffas nästan alltid ute i Björnlägret, en bit in i Gabeljungskogen. På spårarna lär vi oss om scouting på ett enkelt och roligt sätt, genom både lek och allvar. Varje gång hjälps vi åt att tända en eld som man sen kan grilla över om man vill. Vi bygger kojor, täljer, lagar mat, lär oss om sjukvård och andra bra saker att kunna om man är ute i naturen. Vi jobbar ofta i mindre patruller där uppgifterna ska lösas gemensamt. Det är smart, för tillsammans kan man alltid hjälpas åt att hitta på ännu roligare saker. Vi är nästan alltid ute, så kläder efter väder gäller. Vi brukar ha en stugövernattning varje termin, och det finns möjlighet att under våren vara med på läger och sova i tält. För mer information kan du kontakta Annci Gånvall 0730-308851.